..Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair


Tänk om jag hade fått leva på 60-talet. Få leva på The beatles (som förövrigt inte bara är The Beatles, utan THE BEATLES!) bandets bands tid.  Bara få vara och få klä sig som en hippie, kanske till och med låtsas att man är hippie (i vissa fall) kanske åka på woodstockfestivalen..
- Vi tänker bort droger och sånt dumt.
- Vi tänker bort vänstertrafiken också, skulle aldrig klara mig. (
tro mig, det var gränsfall i London. Tur att de hade text på Gatorna " Look right", annars hade jag nog inte varit hel när jag kom hem så fort som alla bussar(!!) kör)

Eller kanske på 70-talet?
Hur ballt? Höga platåskor, utsvängda jeans. Discotidernas tider. Abbas tid, Abba som inte bara är abba, utan verkligen Abba, jag tror alla förstår. Saturday night fever. Byxdressar i härliga lila färger tillsammans med ett par höga lika lila stövlar och varför inte ett lila midjebälte i midjan. Eller progg.
- vi tänker bort oljekrisen
- och vietnamnkriget och sånt.....

Eller varför inte på 80-talet? Hockeyfrillernas tid. (som vi kan, om jag får säga vad jag tycker, tänka bort) axelvaddarnas tid (som är tillbaka, go!) och rubriks kubs tid. Dirty dancing en bra bra bra film spelades in.
 -Berlinmuren rivs även, 1989 (duktigt rebecka)
(bilder:www.google.se)
Nej jag får helt enkelt leva med att vi lever i en tid sittandes framför datorn med en joltcola i ena handen spelandes wow. (inte alla, nähäää)
rebecka

Kommentarer
Postat av: Paco

Okej, men vad har allt detta med att vara en punkrockare att göra? Jag skulle kunna döda Joss Stone (hon heter väl så?) med mina bara händer för den där jävla låten...

2009-03-21 @ 13:20:25
URL: http://punkochoi.blogspot.com
Postat av: östeeeeeeen

åhhh dirty dancing i mitt<3

2009-03-21 @ 19:07:15
Postat av: Anonym

Paco: Det har ingenting med rubriken att göra. Lyssnade på låten och skrev. That's it.

2009-03-22 @ 13:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0