Himlen är oskyldigt blå

Hej! Solen skiner ute och det känns att det är på väg att bli vår, jag längtar (vem gör inte?).

Igår när jag var hos Lisa lyssnade vi två låtar, Himlen är oskyldigt blå och you had time! Båda är så otroligt bra, det går inte att beskriva. Lovisa ska sjunga någon av dem på skolavslutningen, jag älskar himlen är oskyldigt blå. När jag lyssnar på den så ryser jag, minnen itllsammans med klassen kommer upp och tanken på att vi ska delas finns inte. Jag älskar min klass, det finns alla personligheter men ändå är vi så tighta.. Lovisa gillar också den låten väldigt mycket, när hon sjunger den tror jag jag kommer börja gråta. :) Lyssna här --> http://se.youtube.com/watch?v=lmraSecyJ8U Jag ryser när jag hör den. Med tanken på hur han mådde under sitt liv så är det svårt att tro att han mådde dåligt när han skrev sina låtar, dom är så bra. Han begick självmord, hoppade framför ett tåg. Under en tid i sitt liv blev han anklagad för att mördat Olof Palme, om man redan mådde dåligt och blev anklagad för ett mord, ja.. ni förstår nog själva.
Den andra låten är den här --> http://se.youtube.com/watch?v=3tDXjyTBKs8 också otroligt bra!!

Dagen består av plugg, mycket! I eftermiddag ska jag och Lovisa till TR för att gå på cykel mix i en timma. Jobbigt, men skönt efter!

/Kram Östen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0