Hello

Bambi på hal is är ute igen. Om tio minuter ska jag åka till ishallen för träning i en och en halv timme. Jag har fixat utrustning och allt så det är bara att köra på! Vi hade håltimma idag, vår lärare var sjuk. Så jag åkte hem hit och pluggade och såg på tv. Imorse var vi på brandstationen och fick lära oss om civilförsvar. VI gick tipspromenad och vid vissa frågor fick vi dricka vatten eller äta morötter, haha. Jag fick reda på att om man skulle råka få i sig etanol, eller någon i sin närhet ska man ge personen mjölk eftersom det är basiskt. Man ska absolut inte låta personen kräkas upp det som jag trodde, då kan man få någon kemisk lunginflammation. Han sa att det är mycket bättre ifall det stannar kvar i magen. Kom ihåg det nu!

Vad fick jag mer veta? Jo att det krävs 72 muskler för att se sur ut medan det behöv 14 för att se glad ut. Vad väljer du? =)
Lite annat smått och gott också ,men man kommer ju alltid ihåg det roligaste och det som man måste kunna i nödfall.
Någon av er som har ett överfallslarm? Om inte, skaffa er ett och häng på nyckeln. Det är bara att dra i snöret ifall något skulle hända. Dom är små och smidiga, mamma köpte två stycken i våras, så det sitter en där nu!

Om det skulle hända något någongång så ångrar ni er varför ni inte hade med er ett i fickan.

Fotbollslarm


Heart Överfallslarm

Cooper Överfallslarm

Det finns masa olika figur och former, men jag har ett liknande det understa. Alla finns på http://www.feelsafe.nu/.  


Kram och adjöss /Östen

Kommentarer
Postat av: mia

snygga larm, jag har ett som ser ut som en rund boll! kram

2009-02-04 @ 18:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0