Fredag den 13:e

  När jag tittade på fakta på Wikipedia om Fredagen den 13:e hittade jag bara den dära filmen. Men så sen lite klurigt hittade jag fakta på Wikipedia om Fredagen den 13:e. Varför är det en otursdag? Endel grundar sig på att Jesus hade 12 lärjungar, när Jesus blev förrådd var Judas den trettonde vid bordet, säger endel. Endel tor att det kan ha varit att det baseras p åatt det fanns 13 personer totalt och att Jesus korsfästes på Långfredagen. + Att Jesus dog på en Fredag.
Nog om Jesus, Just numret 13 betraktas som ett magiskt tal inom folktro och magi. Men det är många som är rädda för talet 13. Att det är otur och allt sånt. Är ni det?
Jag är inte så värst vidskeplig av mig utan jag brukar ha nummer 13 när jag spelar fotboll. Och för det mesta, går det bra. Inga brutna ben här inte (PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ!!)

Nä, ikväll blir det fest för att fira Emilia som fyller sweet sixteen, just idag. Congrats.

Nu blir det att luncha på stan, själv eller med Sandra. Eller med Emelie.

Pusss (och buuuhuuu, bli inte rädda om det är någon läskig varelse just bakom er nu!) eller nåt.



Förresten: Fobin för Fredagen den 13:e kallas för Paraskavedekatriafobi. Så ni alla som är det där ute, träna på att säga det.. ...

(fakta, wikipedia) /Västen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0