Supertråkiga tisdag är borta

Vad det dåliga humöret som jag hade med allt jobbigt plugg försvann nu när vi har en ny header! Men imorgon gör Sandra troligtvis klart vår nya ... den kommer bli sjukt bra!
En annan rolig sak är att min "pappa" nyss kom ner till mig med ett träningskort på Tjust Rehab! Jag hade aldrig haft råd med ett själv, men nu när jag har benhinneinflammation så är det kul att kunna träna sådant som inte gör det värre. Till exempel spinning! ;) 

Har ni tänkt på en sak? Varför stressar man jämt upp sig för små saker, okey skolan är ingen småsak. Men det är saker i skolan som man oroar sig för. Nu har jag oroat mig ända sedan åttan till nationella proven. Jag gillar verkligen inte prov, och i vårt lag där vi mest gör arbeten är man inte direkt "van" vid sådant heller.

Men egentligen? Varför oroar man sig för sådant som man får ta sedan, jag får oroa mig för det just den dagen, men inte nu, ett halvår tidigare. Det kan jag inte lägga massa energi på. Jag är en person som tänker alldeles för mycket på småsaker innan jag går och lägger mig. Men jag har lärt mig en sak, som min lärare sade till mig en gång när jag var liten. 

Tänk att det kommer en dammsugare som suger ur allt det som du är orolig för när du har gått och lagt dig och börjat oroa dig. Den suger ur allt som gör dig orolig, sedan finns det bara saker som du ser fram emot och som gör dig glad, tillåt inte att de andra tankarna ska komma tillbaka. Jag lovar, det funkar för superoroliga jag.

Östen  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0