Djur har också rätt?

Det är inte solsken jämt, men alla moln är inte heller grå.

Det får bli dagens citat som jag hämtat från min vän Kajsa Fält. Som hon hämtat från någon jag inte vet vem.

Skolan är igång igen efter en helgs ledighet som tillbringades i Tranemo som sagt och jag är trött. Inte trött på läxor och så, utan trött på skolan! Jag vill ha ledigt och sommar och sol..
Två roliga saker har jag att se fram emot iallafall. London i Januari och Turkiet i Maj!

Vi hade Svenska innan. Då skrev jag en argumenterande text om djurförsök. Vad tycker ni? Tycker ni att det är rätt med djurförsök? Att få fram mediciner är visserligen bra, men tycker ni att det är värt att testa på oskyldiga djur som inte har något att säga till om?
Att päls blir mer och mer vanligt och populärare är skrämmande enligt mig. Jag har också fallit för trenden päls men fuskpäls, då behöver inga djur lida för att vi ska bli snyggare.
Inte konstigt att päls blir mer och mer vanligt, Blondinbella (vet väl alla om vem hon är?) Jag gillar henne mycket och läser dagligen hennes blogg. Men är det bra att hon går runt i flera päljsjackor och t.o.m säljer de? Visst att alla får tycka vad de vill och alla får ha på sig vad de vill. Hon har över 500 000 läsare i veckan, inte konstigt att det blir mer och mer vanligt?

Nej, enligt min åsikt så har djuren också rättigheter.

Västen, Rebecka

Kommentarer
Postat av: mitten, fanny

Djuren har mer rätt än människor, eller det ska dom ha, det är inte dom som förstör planeten, det är inte dom som mördar bara för att vara jävliga, det är fel. Men fuskpäls FOR LIFE!

2008-11-11 @ 21:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0