Hej!

Se upp, två nya intar bloggvärlden. Inget vi trodde skulle inträffa men ack, så blev det. Vi har planerat att skaffa blogg sedan i vintras, men de som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Vi är två 15 åriga tjejer som bor på varsin sida av landet nämnligen
Västervik - en stad på östra sidan, ung 22000 inv. En mysig hamnstad vid havet.
Ulricehamn - en liten stad på västra sidan, ung 9000 inv. En timmes bilfärd från Göteborg.

Jag heter Rebecka, blond, uppsatt hår på bilderna. Tänkte berätta lite om mig själv. Börjar Stenbocksskolan till hösten i nionde klass. På min fritid gillar jag att umgås med mina vänner, spela fotboll, och teater!
Jag är med i torpaspelen, som är en teater som vi sätter upp vid Torpa Stenhus (oja, ni kommer få höra mycket om det!) Vi spelar 3 veckor på somrarna och repar hela våren. I år satte vi upp Hamlet i Hemlighet - succé!

Cornelia heter jag och är också blond, love it. Börjar nioende klass nu till hösten, som det redan verkar ha blivit. Annars så älskar jag att träna, gymnastik och friidrott, shoppa, träffa kompisar och mycket annat!
Musikal/dansfilmer är något jag också älskar; Girls Just Want to Have Fun, Shall We Dance, Honey, Grease, Dirty Dancing 1&2 även om ettan är så mkt bättre, Flashdance, Fame är några filmer jag sett sådär 1 miljon gånger. Hell´s Kitchen, Projekt Runway, Sex and the City, So You Think You Can Dance och såklart Top Model hör till de absoluta bästa TV-programen.

Här kommer du få en inblick i våra liv mellan öst och väst.
/ Cornelia och Becka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0